Vuona
Visuaalinen Identiteetti
Tämä laaja kurssityö lähti liikkeelle yrityksen nimen, strategian, vision ja mission kehittämisestä. Näistä lähtökohdista omalle ”yritykselle” tuli suunnitella visuaalinen identiteetti, johon kuuluvat mm. tunnus, graafiset elementit, yrityksen käyttämät värit ja typografia, sekä kuvasto. Tästä suunnittelemastani kokonaisuudesta kokosin kattavan graafisen ohjeiston, jota Vuona voisi hyödyntää viestinnässään ja erilaisissa markkinointikanavissa, jos yritys olisi oikeasti olemassa.



Neva
Tuotemerkki, pakkaus, mainoskampanja
Yrityksen visuaalisen identiteetin suunnittelun jälkeen kurssilla keskityttiin tuotemerkin lanseeraukseen, sekä pakkauksen ja mainoskampanjan ideointiin. Kotimaisten villalankojen valmistukseen keskittyvän Vuonan ensimmäiseksi tuotteeksi valitsin tupasvillasta kehrätyn langan. Sen nimi, Neva, on lyhyt ja iskevä, kertoen samalla tuotteen alkuperästä. Mainoskampanjaa varten suunnittelin abribus-julisteen, kaksi bannermainosta ja kuvakäsikirjoituksen tv-mainosta varten.


Kurssityö
Lapin Yliopisto
Graafisessa ohjeistossa esiintyvien valokuvien käyttöön on saatu lupa Visit Finlandilta tätä ei-kaupallista, opiskeluun liittyvää projektia varten. Mainoskampanjassa hyödynnetty tupasvillakuva on saatu opintojaksoa varten kuvatoimisto Gorillasta.